مدیرکل روابط عمومی وزارت کشوردر هفتمین گردهمائی آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی استان یزد:

شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان یزد، از شوراهای فعال در سطح کشور است

مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور گفت: شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان یزد، از شوراهای فعال در سطح کشور است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "مهدی آذر مکان" روز یکشنبه در هفتمین گردهمائی آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی استان یزدکه در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد، فعالیتهای گسترده شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان یزد را ستود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: با تمرکز زدائی صورت گرفته در دولت نهم و دهم ، مرکز کارهای مختلف در شهرستانها و در استانها قرار گرفت.

دبیر شورای اطلاع رسانی وزارت کشور افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرائی در استانها و شهرستانها ، به واسطه اطلاع رسانی از فعالیتها در شهرستانها، نقش بسیار مهمی دارند و وظایف آنها به مراتب سنگین تر از گذشته می باشد.

آذر مکان با بیان اینکه بسیاری از دشمنان خارجی و عوامل داخلی تلاش می کنند تا با استفاده از ابزار تبلیغاتی ، سیاه نمایی کنند، خاطرنشان ساخت: بخش مهمی از خنثی کردن این جنگ نرمی که دشمن آغاز کرده است، بر عهده روابط عمومی دستگاه ها به ویژه روابط عمومی شهرستانهاست.

وی تصریح کرد: روابط عمومی ها، خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمنان هستند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور در پاره دیگری از سخنان خود، نقشهای درون سازمانی روابط عمومی را تشریح کرد.

آذرمکان گفت: روابط عمومی نقش سلسله اعصاب را برای هر سازمان ایفا می کند.

این مقام مسئول مهم ترین وظیفه و نقش روابط عمومی را نقش مشاوره ای روابط عمومی دانست و ادامه داد: روابط عمومی ، یک فن و حرفه است که اگر کسی با آن آشنا نباشد نمی تواند، کارها را پیش ببرد.

وی اظهار داشت: اگر مدیر روابط عمومی جایگاه خود را بیابد، قطعا آن سازمان در نزد افکار عمومی، موفق جلوه خواهد کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی وزارت کشور، افزود: اطلاع رسانی سریع، شفاف و دقیق یکی از اجزای مهم روابط عمومی ها است.

آذرمکان استفاده از ابزارهای روز در اطلاع رسانی را امری ضروری دانست و گفت: در دنیای امروز جای هیچ گونه توجیهی نیست که یک روابط عمومی در شهرستان، مکانی در دنیای مجازی نداشته باشد.

وی استفاده از فناوریهای روز، بهره گیری از ظرفیتهای با فراگیری بیشتر، استفاده از زبان هنر و تشکیل تیم مشاوره رسانه ای را از جمله عوامل موثر در اطلاع رسانی سریع، شفاف و دقیق بر شمرد.

وی همچنین کارکردهای پیامک در اطلاع رسانی شفاف، خنثی سازی اخبار دورغین و مخرب، کاستن از بوروکراسی اداری و.... را یادآور شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور، بر ضرورت اطلاع یابی مناسب برای اطلاع رسانی صحیح تاکید کرد.

مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان یزد نیز اهمیت جایگاه روابط عمومیها را یادآور شد.

"سید عبدالمجید قائم محمدی" با اشاره در پیش رو بودن سالگرد حماسه نهم دی ماه و همزمانی با سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به یزد، بصیرت را یکی از عوامل موثر و مهم در تمیز حق و باطل و رسیدن به سعادت دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گزارشی از عملکرد سه ساله شورای هماهنگی روابط عمومیها ارائه کرد.

سه دوره انتخابات هیئت رئیسه، برگزاری سومین جشنواره روابط عمومی های برتر استان ، آموزشهای غیر حضوری و... از جمله مواردی بود که در گزارش رئیس روابط عمومی استانداری بدانها اشاره شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا